H πρόκληση του Σερ Λιούις Χάμιλτον

Το στοίχημα του 8ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στη Formula 1

Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον έχει κατακτήσει επτά Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη Formula 1, μετράει 100 pole positions και 98 νίκες, ενώ 169 φορές ανέβηκε στο βάθρο. Κάθε φορά που τρέχει σπάει κι ένα ρεκόρ. Κι, όμως, αυτός ο εξαιρετικός αθλητής ζει με την αμφισβήτηση. H Mercedes AMG Petronas F1 Team εδώ και χρόνια έχει το καλύτερο μονοθέσιο. Έχει πάρει κι αυτή επτά συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στους κατασκευαστές έχοντας το καλύτερο μονοθέσιο στο grid. Ο συνδυασμός αυτός αντί να δημιουργήσει την εικόνα ενός εξαιρετικού διδύμου πιλότου – ομάδας, έχει προκαλέσει την εντύπωση πως ο Χάμιλτον κερδίζει τις νίκες μόνο και μόνο επειδή έχει το καλύτερο αυτοκίνητο.

Αυτή τη σεζόν, λοιπόν, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της καριέρας του καθώς ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull διεκδικούν με αξιώσεις τον τίτλο. Έπειτα από πέντε αγώνες φέτος στη Formula 1, ο Χάμιλτον έχει τρεις νίκες έναντι δύο του Ολλανδού, αλλά βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατάταξης στο πρωτάθλημα των πιλότων. Επικράτησε στο Bahrain Grand Prix, στο Portuguese Grand Prix και στο Spanish Grand Prix, ενώ έχασε από τον Φερστάπεν στο Emilia Romagna Grand Prix και στο Monaco Grand Prix.

Στη διάρκεια της καριέρας του στη Formula 1 που διαρκεί πλέον 14 χρόνια είχε ορισμένες σπουδαίες μάχες, καμία πιο συναρπαστική από εκείνη με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, όταν ο Γερμανός βρισκόταν στη Ferrari το 2017. Τότε, όμως, ο Χάμιλτον είχε ξεκάθαρα το καλύτερο αυτοκίνητο. Τώρα, δεν είναι τόσο δεδομένο. Γι’ αυτό και η πρόκληση δεν μοιάζει με καμιά άλλη απ’ όσες είχε στο παρελθόν. Οι νέοι κανονισμοί επηρέασαν το αυτοκίνητό του, ενώ παράλληλα η Red Bull βελτιώθηκε. Τον περασμένο Μάρτιο καθώς οι μηχανές έπαιρναν μπροστά, ηMercedes βρισκόταν πίσω από τη μεγάλη της αντίπαλο κατά δύο με τρία δέκατα.

Οι τρομερές ικανότητες του Χάμιλτον και το λάθος του Φερστάπεν έκαναν το 1-0 στο… σκορ στο Μπαχρέιν. Στην συνέχεια, η τύχη χαμογέλασε στον 36χρονο Άγγλο καθώς τερμάτισε δεύτερος στην Ίμολα σ’ ένα Grand Prix όπου έδειξε όλο το ταλέντο και τη νοητική δύναμή του για να ξεπεράσει τις δυσκολίες. Πλέον, η διαφορά όχι μόνο δεν είναι μεγάλη, αλλά σε πίστες αγώνων η Mercedes μοιάζει να έχει το προβάδισμα κατά δύο δέκατα. Στο Azerbaijan Grand Prix που διεξάγεται αυτό το σαββατοκύριακο θα επιχειρήσει να το δείξει, παρόλο που είναι μια κούρσα στους δρόμους της πόλης Μπακού.

Πριν την έναρξη της σεζόν, ο Χάμιλτον καθυστερούσε την ανανέωση του συμβολαίου του. Η Mercedes, όντας αναγκασμένη να μειώσει το μπάτζετ λόγω των νέων περιορισμών που έχει επιβάλλει η Formula 1 αλλά και εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, του προσέφερε νέα συμφωνία με μειωμένες αποδοχές. Παρά το «ψαλίδι», παραμένει ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός με αμοιβή που φτάνει στα 40 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Ωστόσο, στο περιβάλλον του αθλήματος εκτιμούσαν πως το διαπραγματευτικό όπλο της Mercedes ήταν ο Τζορτζ Ράσελ, πιλότος της Williams. Υπήρχε η εκτίμηση πως θα μπορούσε να τα πάει τόσο καλά όσο κι ο Χάμιλτον παρόλο που δεν έχει την εμπειρία, το ταλέντο του και πόσο μάλλον το πεντιγκρί του Χάμιλτον. Στο παρασκήνιο λέγεται πως το εξέλαβε ως μια ένδειξη ασέβειας στα όσα έχει καταφέρει.

Αυτό, μαζί με την κοινωνική του δραστηριότητα για έναν κόσμο χωρίς ρατσισμό και για μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των ανθρώπων του «άναψε» και πάλι τη φωτιά του ανταγωνισμού και του έδωσε κίνητρο για να διεκδικήσει το 8ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Τώρα, τόσο ο ίδιος όσο και η Mercedes θέλουν να συζητήσουν σύντομα την επέκταση της συνεργασίας τους για τουλάχιστον έναν χρόνο ακόμη. Ο διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ, θα ήθελε να είναι για δύο χρόνια ώστε να είναι «δεμένο» το μέλλον τους. Ο Βολφ έχει συμβόλαιο ως το 2023 να παραμείνει στη συγκεκριμένη θέση και έπειτα θα αποφασίσει αν θα εξακολουθήσει να εκτελεί τα ίδια χρέη ή θα αναλάβει άλλο πόστο. Όσον αφορά στο ποσό θα φανεί αν θα κινηθεί στο ίδιο επίπεδο ή θα μειωθεί κι άλλο μιας και η Formula 1 επιθυμεί να βάλει salary cap στις αμοιβές των οδηγών και να μην ξεπερνούν τα 20 με 25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η τελευταία φορά που έχασε το πρωτάθλημα ήταν το 2016 έπειτα από μια άλλη φοβερή μάχη με τον τότε συμπαίκτη του Νίκο Ρόσμπεργκ. Έκτοτε στράφηκε περισσότερο στον διαλογισμό και αναζήτησε τη βοήθεια του Φινλανδού ειδικού, Άκι Χίντσα, για να του δείξει τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να παραμείνει συγκεντρωμένος στον στόχο του. Τώρα, τον ακολουθεί παντού η Νεοζηλανδή μαθήτρια του Χίντσα, Αντζελα Κάλεν. Το στοίχημα; Να μην χάσει ξανά άλλον τίτλο και να πάρει το 8ο τρόπαιο, ώστε να ξεπεράσει και τον θρυλικό Μίκαελ Σουμάχερ που επίσης έχει επτά Παγκόσμια Πρωταθλήματα.

Μα πάνω απ’ όλα ο Χάμιλτον θέλει να διαλύσει μια και καλή τα σχόλια πως νικάει γιατί έχει το καλύτερο μονοθέσιο.